Rynek Infrastruktury
Nevelo to tramwaj trójczłonowy, zawieszony na czterech wózkach. Człony skrajne sa oparte na jednym wózku napędowym każdy i połączone przegubowo z członem środkowym opartym na dwóch wózkach tocznych. Nowy tramwaj został nazwany Nevelo – nazwa ta została wybrana w konkursie zorganizowanym przez Newag i redakcję „Rynku Kolejowego”.
Najważniejszymi cechami 126N są oparcie na czterech wózkach skrętnych oraz panoramiczna szyba. Jak informuje producent, odpowiednie rozmieszczenie specjalnie skonstruowanych skrętnych wózków napędowych i tocznych prowadzi do zmniejszenia nacisku poszczególnych osi na tor, redukując zużywanie się szyn i kół. Rozwiązanie to obniży koszty eksploatacji pojazdu oraz utrzymania infrastruktury. Zastosowanie kół z gumowymi, elastycznymi przekładkami i obręczą zapewni wysoki komfort jazdy oraz ograniczy poziom hałasu. Nowoczesny układ napędowy z elektronicznie sterowanymi silnikami prądu przemiennego daje możliwość zwrotu energii do sieci trakcyjnej, co ponownie pozwoli na obniżenie kosztów eksploatacji.
Pojazd jest przystosowany do wdrożenia układu gromadzenia energii opartego na superkondensatorach. Tramwaj jest wyposażony w dwoje drzwi pojedynczych i pięcioro drzwi podwójnych, które są rozmieszczone możliwie równomiernie na całej długości, co ułatwia szybką i wygodną wymianę pasażerów na przystankach.
Drzwi wyposażone zostały w dwa niezależne układy chroniące pasażerów przed popchnięciem lub przyciśnięciem. Tramwaj wyposażony jest w rampę elektryczną dla osoby niepełnosprawnej. W jednym z przedziałów znajduje się wyodrębnione miejsce na wózek inwalidzki. System poręczy zastosowany w pojeździe zapewnia pasażerom możliwość ich pewnego uchwycenia w dowolnym miejscu jak również pozwala zachować wrażenie przestronności pojazdu. Nevelo wyposażony został w zderzaki pochłaniające energię zderzenia oraz eliminujące skutki tzw. „dojeżdżania”, czyli drobne uszkodzenia powierzchni, jak otarcia czy pęknięcia, małe odkształcenia elementów, na których zawieszony jest zderzak, ew. uszkodzenia osprzętu mocowanego na ścianie czołowej (wycieraczki, światła), powstałe na skutek zderzeń przy minimalnych prędkościach przy parkowaniu pojazdów „zderzak w zderzak” na zajezdni lub torach odstawczych.
Jednorazowo może przewieźć do 235 osób w tym 60 na miejscach siedzących. Jest przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych dzięki zastosowaniu elektrycznej rampy inwalidy. Posiada specjalne, drugie drzwi dla matki z dzieckiem.